Sammendrag
Denne artikkelen diskuterer relevansen av Giddens' forståelse av sen-moderne identiteter for ungdomsforskningen, og metodologiske utfordringer i empiriske arbeider som er inspirert av denne identitetsforståelsen. Det argumenteres for at en streng lesning av Giddens identitetsbegrep med sin kognitive slagside vil være begrensende for ungdomsforskningen. Konklusjonen er at på tross av at intervjuer kan sies å produsere refleksivitet, og slik fungere som reproduserende på ideen om sen-moderne identiteter som refleksive, kan også intervjuer bruke til å vise grenser for refleksivitet.Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Â
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work 1 year after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.